Praktisk bolig – inspiration til din bolig

Det gør den rigtige hovedpude for din skønhedssøvn

Pude til stuen og sengen sikrer en god søvn (foto: dunlopillo.dk)

Pude til stuen og sengen sikrer en god søvn (foto: dunlopillo.dk)

En skønhedssøvn er vigtigt for et hvert menneske, minimum syv timer pr. nat skal der til. Men det er ikke kun selve søvnen, der er vigtig. Det handler også om, hvordan du sover, og hvad du laver lige inden sengetid. Hvis du bare husker nogle af disse råd, så er du allerede godt på vej til en bedre skønhedssøvn.

Inden sengetid

Inden du lægger dig til at sove om aftenen, er der flere ting, du bør gøre for dig selv. Vigtigst er, at der er mørkt, hvor du sover. Sådan helt mørkt. Når du lægger dig til at sove, skal der helst ikke være hverken tv, smartphone eller lys tændt. Så slapper din krop mere af, og du sover bedre. Et andet råd er, at du ikke skal drikke kaffe før sengetid. Drop koffeinen, og tag i stedet en kop te efter aftensmaden. Koffeinen går ind og påvirker din krop og tilfører den energi, så det bliver sværere for dig at sove. Har du problemer med, at du tænker for meget, lige når du skal til at falde til ro, så prøv at skrive tankerne ned. Du får alligevel ikke gjort nogle af tingene før næste dag, så få dem ud af hovedet og ned på papiret i stedet.

Sovetid

En anden væsentlig spiller i din nattesøvn er din hovedpude. Du tænker sikkert, at den bare behagelig at have, så dit hoved ikke ligge direkte på madrassen, men der er flere ting i det. Din nakke har brug for en ordentlig hovedpude, så den kan slappe af. Derfor skal du finde ud af, om du er til en blød eller hård pude. Om den skal være høj eller lav. Her kan det være en god idé at spørge din forhandler, så du er sikker på at komme hjem med det rigtige. Det afhænger nemlig både af din kropstype, og hvordan du sover om natten.

Du kan se udvalget af hovedpuder lige her.

Carpe diem!

Senge er vigtige for søvn og energiniveau

Leave a comment for: "Det gør den rigtige hovedpude for din skønhedssøvn"

Tag Cloud